Секретна веганська кондитерська на Подолі – інтерв’ю, B-12 CANDY BAR

Ми поспілкувались зі співзасновницею Катериною Кондратенко B-12 CANDY BAR, секретної веганської кондитерської на Подолі 🧁


Розкажіть про свій бізнес та як ви до нього прийшли?

У 2014 році ми з подругами заснували кенді бар, як кейтеринг на свята, та представили свою продукцію на одному з найпопулярніших на той час фестивалі їжі, і справи пішли добре. Так у нас з’явились мінімальні замовлення на набори цукерок та печива чи торта на день народження. І ми почали працювати в форматі домашньої кондитерської й так пропрацювали кілька років. Згодом ми з друзями зробили колаборацію з друзями. Так з’явилась велокондитерка в колаборації з Помаранчевим ровером у 2016 році.

Нас було троє подруг з різних міст, які познайомились на геофізиці. Основну кількість рецептів розробляє Маша, яка зараз бренд-шеф закладу. Я, Катя раніше розробляла сироїдні позиції, та зараз перебрала на себе всі операційні функції. Валерія доєдналась, як натхненниця, дегустаторка та декораторка проєкту.

Чому обрали кондитерку? 

На момент, коли з’явились В-12, було лише три веганських заклади в Києві. Ми провели мінімальне дослідження й зрозуміли, що не вистачало саме кондитерської. В місті не було смачної веганської випічки. Хоч самі ми більше любимо солені блюда, вирішили, що це занадто просто, тому почали робити солодке — кинули виклик самим собі. Спочатку ми відкривались, як домашня кондитерська, ми першими зробили веганський зефір в Україні, але ми прагнемо до високої кухні, до ресторанного рівня, щоб все, що ми робимо, було не лише смачно, а ще й естетично і візуально красиво. У світі зараз культ їжі — всі хочуть споживати візуально красиву їжу.

Чому обрали етичний бізнес? Чи дотримуєтесь веганського харчування?

Коли починали — були вегетаріанками, в якийсь момент переходили на веганство. Зараз дотримуємось вегетаріанської дієти. Власна кондитерська — це бажання робити щось цікаве, але ми не хотіли, щоб при цьому страждали тварини. В день на виробництві самих лише бісквітів ми зберігаємо до 40 яєць.

Чи достатньо, на вашу думку, заповнена ніша етичного бізнесу в Україні? Чи є попит на етичні товари?

На мою думку, достатньо, але я тішуся, коли відкривається щось нове. Хотілось би більше закладів для себе, як для споживача. В Україні, на жаль, мало веганів, які б допомагали бізнесам розвиватись. В-12 —  “ціляться” не на веганів, а на звичайних людей. Ми вважаємо себе, так званими, “сірими кардиналами” і наша задача налагоджувати контакт зі звичайними людьми, щоб вони розуміли, що веганство  —  це не морква з капустою, а вегани  — не “фріки”. Ми прагнемо показати, що веганство  —  круто, смачно, красиво та конкурентно. Вибір на користь веганства  —  це підтримка етичного бізнесу. До прикладу, в Польщі, набагато меншій країні, в рази більше веганських закладів. В Україні теж треба розвивати й відкривати нові заклади, але створювати якісний продукт, щоб було смачно і красиво! Також вважаю, що дуже важливо, щоб веганські десерти за смаком не уступали традиційним. Ми стараємось відтворити класичний смак звичних страв у веганських інтерпретаціях.

Що порадили б початківцям, тим, хто бажає започаткувати власну етичну справу?

Рекомендую спочатку одягнути “рожеві окуляри”, повірити в себе, у свою ідею, довіряти собі й багато працювати! Труд завжди дасть результат, можливо не одразу, а згодом, через рік чи два.

Які бачите плюси та мінуси етичного бізнесу в Україні?

Найбільший мінус  — нам не вистачає споживачів-веганів. Проте, плюсів набагато більше: спокійне серце, адже ми не шкодимо навколишньому світу, мінімально використовуємо ресурси, горді за свій продукт, а ще – це нішевий бізнес, що теж є плюсом.

Не так давно ви відмовились від меду і стали повністю веганським закладом. з чим пов’язана така відмова?

Так, ми справді відмовились від меду, хоч було дешевше його купувати, ніж його замінник. Відмовились з етичних причин, ми хотіли нарешті на 100% веганський заклад. Тож ми замінили мед, як тільки знайшли хорошу альтернативу  — сироп із ростків кукурудзи, він підходить нам по консистенції й з ним добре працювати.

Що надихає вас на роботу?

Катя: Люди надихають, відгуки, адже вони дають ріст! Ми ставимось до роботи, як до створення мистецтва, ми  — творці крутого продукту. Також команда надихає, коли всі працюють в кайф.

Маша: Надихає результат. Я дуже заряджаюсь від того, як коментують те, що я придумала. Я надихаюсь, коли бачу, як сім‘ї виходять з кафе з коробочками десертів і розумію, що роблю їх щасливими в цей момент.

Як часто вводите нові опції в меню?

Не дуже часто, раз на 3-6 місяців. Не поспішаємо з цим, адже прагнемо зробити якісний продукт. Зараз працюємо над українськими веганськими десертами. Скоро презентуватимемо новинки, але поки не хочемо афішувати, що саме.

Ваші бестселери — це?

Зараз, безумовно, торт “Червоний оксамит” — яскраво виражений смак шафрану в поєднанні з ніжними бісквітами й кокосовим кремом з малиною всередині.

Також, це “Орео кейк”, цукерка “Снікерс”, макаронси, сінабони та, сезонно — морозиво.

Які рослинні продукти вам хотілося б бачити на полицях українських магазинів?

Веганський (м’який) сир, твердий сир, що плавиться, а не лише тофу, також молочний та білий шоколад. З інгредієнтів для приготування страв — крохмаль тапіоки.

Дякуємо вам за інтерв’ю!

Aleksandra Veduta
Координаторка кампанії "Здорово Їмо"